joi, 30 ianuarie 2014

YR-BNP

YR-BNP
Britten Norman BN-2A-27 Islander cn 822 fost G-BELE , fabricat în România. Da, la Bucureşti. Tot acolo unde s-a produs din 1982 si BAC One Eleven . 
Prototipul a zburat prima dată pe 13 iunie 1965. La vremea aceea nu purta numele de cod Islander. Acest nume l-a primit pe 15 august 1966. La 10 august 1967 este primită certificarea UK CAA iar la 19 decembrie 1967 aprobarea FAA. În 1968 a fost semnat un acord cu  Britten-Norman pentru producţia BN-2 Islander. În Romania au fost produse mai mult de 500 de exemplare, evident şi pentru export, chiar către URSS-ul de atunci.
La 19 mai 1969 primul zbor BN-2 către România.
21 noiembrie 1973 marcheaza exemplarul 100 produs la Bucureşti.

Cu numărul de construţie 822 este înregistrat   G-BELE la  13 ianuarie 1977. Primul zbor, tehnic, doar pilotul şi copilotul la 9 iulie 1977 de la Băneasa la  Bembridge.
La  22 iulie 1977 este echipat complet de partea britanică .La 1 Decembrie 1978 primeşte şi indicativul YR-BNP. Tehnoimport aduce avionul în ţară pe 22 decembrie 1978. În primăvara lui 1989 se opreşte producţia BN2 în România.
În 1997 YR-BNP este retras din exploatare şi păstrat la exterior pe platforma Băneasa.
În 2005 este supus unor reparaţii capitale la Băneasa şi din 14 iulie 2006 trece în explotarea Regional Air Services ( care a preluat de la Aviatia Utilitara S.A. aerodromul Tuzla Constanta), la Statia Centrala de Transport Sanitar si Ambuana Aeriana si in final la Şcoala Superioară De Aviaţie Civilă. 
Ultimul Certificat de navigabilitate a fost emis la 20 decembre 2013, cu valabilitate până la 27 decembrie 2014.

La 20 ianuarie 2014 zborul Bucureşti - Oradea se sfârşeşte tragic lângă Petreasa în jurul orei 16.

Tot pe 20 ianuarie 2014 a avut loc şi Transferarea serviciului de informare aeronautica de la RA AACR la RA ROMATSA  “In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului Romaniei nr. 645/2013, RA AACR impreuna cu RA ROMATSA au facut demersurile de a se transfera serviciul de informare aeronautica de la RA AACR la RA ROMATSA. Prin urmare, cu aceasta ocazie s-a transferat in administrarea R.A. ROMATSA si domeniul www.aisro.ro care a devenit activ incepand cu data de 20.01.2014. ”


Un singur lucru nu este de găsit pe căi publice: Certificatul  de autorizare a instalarii echipamentului radio de aeronava  pentru staţia YR-BNP.  Ce conţine cerificatul ? Lista echipamentelor radio de pe aeronavă cu: producător, număr de echipamente, tipul, producătorul. Transceiverul VHF, receptorul ADF, radioaltimetrul, VOR/ILS, GPS, radar(e), ELT, transponder ATC, DME, receptoare marker, TCAS.
Echipamentele emiţătoare sunt trecute pe Autorizaţia de asignare a frecvenţelor pentru staţiie de aeronavă cu gamna de frecvenţe, modul de lucru, puterea. 

Despre pozitionarea antenei ELT , de obicei in partea superioara a aeronavelor, cu alta ocazie. De ce acolo ? Sa nu se rupa in caz de impact.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu