YR-BNP
Britten Norman BN-2A-27 Islander cn 822 fost G-BELE ,
fabricat în România. Da, la
Bucureşti. Tot acolo unde s-a produs din 1982 si BAC One Eleven .
Prototipul
a zburat prima dată pe 13 iunie 1965. La vremea aceea nu purta numele de cod
Islander. Acest nume l-a primit pe 15 august 1966. La 10 august 1967 este
primită certificarea UK CAA iar la 19 decembrie 1967 aprobarea FAA. În 1968 a fost semnat un acord cu Britten-Norman pentru producţia BN-2 Islander. În Romania au fost produse mai mult de
500 de exemplare, evident şi pentru export, chiar către URSS-ul de atunci.
La 19 mai 1969
primul zbor BN-2 către România.
21 noiembrie
1973 marcheaza exemplarul 100 produs la Bucureşti.
Cu numărul de
construţie 822 este înregistrat G-BELE
la 13 ianuarie 1977. Primul zbor,
tehnic, doar pilotul şi copilotul la 9 iulie 1977 de la Băneasa la Bembridge.
La 22 iulie 1977 este echipat complet de partea britanică .La 1 Decembrie 1978 primeşte şi indicativul YR-BNP . Tehnoimport aduce
avionul în ţară pe 22 decembrie 1978. În primăvara lui 1989 se opreşte producţia BN2 în România.
La 22 iulie 1977 este echipat complet de partea britanică .La 1 Decembrie 1978 primeşte şi indicativul YR-
În 1997 YR-BNP este retras din exploatare şi păstrat la exterior
pe platforma Băneasa.
În 2005 este supus unor reparaţii
capitale la Băneasa şi din 14 iulie 2006 trece în explotarea Regional Air
Services ( care a preluat de la Aviatia Utilitara S.A. aerodromul Tuzla
Constanta), la Statia Centrala de Transport Sanitar si Ambuana Aeriana si in final la Şcoala Superioară De Aviaţie Civilă.
Ultimul Certificat de navigabilitate a fost emis la 20
decembre 2013, cu valabilitate până la 27 decembrie 2014.
La 20 ianuarie 2014 zborul Bucureşti - Oradea
se sfârşeşte tragic lângă Petreasa în jurul orei 16.
Tot pe 20 ianuarie 2014 a avut loc şi Transferarea
serviciului de informare aeronautica de la RA AACR la RA ROMATSA “In
conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului Romaniei nr. 645/2013, RA AACR
impreuna cu RA ROMATSA au facut demersurile de a se transfera serviciul de
informare aeronautica de la RA AACR la RA ROMATSA. Prin urmare, cu aceasta
ocazie s-a transferat in administrarea R.A. ROMATSA si domeniul www.aisro.ro care a devenit activ incepand
cu data de 20.01.2014. ”
Un singur lucru nu este de găsit pe căi publice: Certificatul de autorizare a
instalarii echipamentului radio de aeronava
pentru staţia YR-BNP . Ce conţine cerificatul ? Lista echipamentelor radio de pe aeronavă cu: producător, număr de echipamente, tipul, producătorul. Transceiverul
VHF, receptorul ADF, radioaltimetrul, VOR/ILS, GPS ,
radar(e), ELT , transponder ATC, DME ,
receptoare marker, TCAS.
Echipamentele emiţătoare sunt trecute pe Autorizaţia de asignare a frecvenţelor pentru staţiie de aeronavă cu gamna de frecvenţe, modul de lucru, puterea.
Echipamentele emiţătoare sunt trecute pe Autorizaţia de asignare a frecvenţelor pentru staţiie de aeronavă cu gamna de frecvenţe, modul de lucru, puterea.
Despre pozitionarea antenei ELT , de obicei in partea superioara a aeronavelor, cu alta ocazie. De ce acolo ? Sa nu se rupa in caz de impact.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu